onsdag 17 november 2010

همه ٤٩ پناهجوی اعتصابی و متحصن در یونان اقامت گرفتند

همه ٤٩ پناهجوی اعتصابی و متحصن در یونان اقامت گرفتند

دوستان عزیز پناهجو در یونان، از طرف فدراسیون سراسری پناهندگان ایرانی، موفقیت شما را صمیمانه به شما و به همه کسانی که در این مدت در کنار شما قرار گرفتند و از شما حمایت کردند، تبریک میگویم و خود را شریک پیروزی شما میدانم. بیش از هفتاد روز از تحصن و یک ماه از اعتصاب غذای ٩ نفر از شما در مرکز شهر آتن برای کسب ابتدایی ترین خواستهایی که بطور مستمر از جانب ادارات پناهندگی و دولت یونان زیر پا گذاشته شده بود گذشت. در طول این تحصن، ایرانیان آزادیخواه و تشکلهای آزادیخواه یونان از مبارزات شما حمایت کردند و پیام شما بعنوان پناهجویان سیاسی به گوش بسیاری از تشکلها و نهادهای مدافع حقوق انسان رسید. مبارزه شما سخت و طولانی بود اما نتیجه آن شورانگیز بود.

مبارزه شما برای کسب حقوق پناهندگی که سالهای جوانی و مفید خود را در کابوس دیپورت و جدال مداوم با دوایر پناهندگی یونان سپری کرده بودید و بیش از هفتاد روز مقاومت جانانه شما در برابر سرما و گرما و تحمل خوابیدن در زیر چادر و فضای باز و ناامن و تحمل گرسنگی و کم خوابی، در تاریخ مبارزه برای حق پناهندگی به ثبت رسید. پیروزی شما حاصل مبارزه جمعی و متشکل شما، اتحاد و پافشاری تان بر خواست انسانی تان و جلب حمایت سازمانها و مردم انساندوست بود. باید از دولت یونان بخواهیم حق پناهندگی همه پناهجویان ایرانی در یونان را که در شهرهای مختلف یونان زندگی میکنند و امکان شرکت در این اعتصاب را نیافتند و هنوز در بلاتکلیفی به سر میبرند، برسمیت بشناسد.

فدراسیون سراسری پناهندگان ایرانی برای تک تک شما عزیزان آینده خوبی آرزو می کند. جا دارد همین فردا تشکیل واحد فدراسیون در یونان را اعلام کنید و با کوله باری از تجربه مبارزاتی که در این دوره اندوختید به یاری دیگر پناهجویان برخیزید و همچنان متحد و متشکل و یکپارچه از سایر حقوق خود دفاع کنید.

عبداله اسدی دبیر

همبستگی، فدراسیون سراسری پناهندگان ایرانی

١٧ نوامبر ٢٠١٠

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar