söndag 21 november 2010

گزارشی از برگزاری شبی شاد به مناسبت پیروزی پناهجویان ایرانی در یونان، در گوتنبرگ سوئد

فدراسیون سراسری پناهندگان ایرانی واحد گوتنبرگ، پیشتر برای جمعه 19 نوامبر شب همبستگی با پناهجویان اعتصابی در یونان را اعلام کرده بود ولی خوشبختانه قبل از تاریخ برگزاری شب همبستگی، همه ۴۹ نفر پناهجوی اعتصابی و متحصن به تمامی خواسته ها و مطالبات خود رسیدند. به همین دلیل شب همبستگی را به جشن پیروزی پناهجویان تبدیل کردیم و جمع زیادی از دوستداران فدراسیون دور هم جمع شدند و به رقص و پایکوبی پرداختند. برای آنهایی که در این جشن شرکت کرده بودند شب بسیار زیبایی بود. در این برنامه عبدالله اسدی در سخنرانی کوتاهی که داشت ضمن خوش آمد به شرکت کنندگان، از آنها خواست به یاد ۷۸ روز مبارزه کم نظیر ۴۹ پناهجوی ایرانی در یونان از جای خود بلند شوند و شادی و خوشحالی خود را از پیروزی آنها اعلام نمایند.

عبدالله اسدی در ادامه سخنان خود گفت: این پیروزی بدون مبارزه جمعی و متشکل خود پناهجویان و بدون حمایت بسیاری از سازمانها و نهادهای مدافع حقوق پناهندگی در داخل و خارج از یونان ممکن نمیشد و فدراسیون در طول ۲۲ سال فعالیت خود در تلاش بوده تا روش مبارزه متشکل را به فرهنگ غالب در میان پناهجویان تبدیل کند. وی گفت مبارزه پناهجویان در یونان بسیار سخت و غیر قابل توصیف، اما نتیجه بخش بود و من همینجا این پیروزی را به همه این عزیزان و همه کسانی که در کنار این پناهجویان قرار گرفتند و از خواسته ها و مطالبات آنها حمایت کردند تبریک و به آنان خسته نباشی می گویم.

پس از سخنان عبدالله اسدی یکی از زنان شرکت کننده بر روی سن آمد. وی هم درسخنان کوتاهی گفت: "هم وطنان عزیزم، من نمیتوانستم در چنین شبی شرکت داشته باشم و در مورد تلاشهای عظیم و بیدریغ عبدالله اسدی در دفاع ازحقوق پناهندگان ایرانی ساکت بمانم." وی گفت: "مدت ۲۰ سال است در سوئد زندگی میکنم و تاکنون ندیده ام کسی با این همه خلوص نیت مبارزه کند و بیدریغ از حقوق پناهجویان ایرانی دفاع نماید. وی گفت شاید عبدالله اسدی هیچ وقت برای شخص من کاری نکرده باشد و احتیاجی نداشته ام که کاری برایم انجام دهد ولی شاهد زحمات دلسوزانه و شبانه روزی وی در این چند سال از هم وطنانم بوده ام به همین دلیل لازم دیدم از این فرصت استفاده کنم و به پاس زحماتی که برای ایرانیها می کشد تشکر و قدردانی کنم. به دنبال آن جشن و شادی تا پاسی از شب ادامه یافت.

فدراسیون از همه عزیزانی که در جشن پیروزی پناهجویان شرکت کرده بودند تشکر و قدردانی می کند و همچنین فدراسیون همه پناهجویان در یونان و سایر نقاط دنیا را به پیوستن به مبارزه متشکل و ایجاد تشکل فدراسیون فرا می خواند.

زنده باد اتحاد و همبستگی پناهجویان

همبستگی، فدراسیون سراسری پناهندگان ایرانی واحد گوتنبرگ

۲۰ نوامبر ۲۰۱۰

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar