måndag 22 november 2010

امیدواری به نجات سکینه از همیشه بیشتر شده است. کمپین جهانی نجات سکینه با تمام قوا ادامه خواهد یافت

اطلاعیه شماره ١٠٢

امیدواری به نجات سکینه از همیشه بیشتر شده است

کمپین جهانی نجات سکینه با تمام قوا ادامه خواهد یافت

امروز محمد جواد لاریجانی دبیر ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی در پرس تی وی اعلام کرد که شانس نجات سکینه محمدی آشتیانی زیاد است. با توجه به اظهار نظرات متناقض مقامات جمهوری اسلامی درمورد سکینه، هنوز نمیتوان بطور قطع امیدوار بود که سکینه از سنگسار و اعدام نجات یافته است. اظهارات لاریجانی نشان میدهد که امیدواری برای نجات سکینه از هرزمان بیشتر شده است اما برای تحقق آن نباید حتی یک لحظه فشار از روی جمهوری اسلامی برداشته شود.

شش ماه از کمپین جهانی نجات سکینه میگذرد و تحت این فشارها جمهوری اسلامی نتوانست سکینه را سنگسار یا اعدام کند و زیر فشار این کمپین جهانی دارد دست و پا میزند. محمد جواد لاریجانی قبلا هم زمانیکه سکینه را شلاق زده و ممنوع الملاقات کرده بودند گفت که سکینه هر هفته ملاقات دارد و تحت هیچ فشاری نبوده است اما بر همگان روشن بود که این دروغ های آشکار به قصد آبرو خریدن برای حکومت صورت میگیرد. همین دو روز قبل حجت الاسلام مالک اژدر شریفی رئیس دادگستری آذربایجان شرقی تاکید کرد که در صورت تائید نهائی حکم سنگسار سکینه، این حکم به اجرا گذاشته میشود. این تناقضات و سردرگمی در درون حکومت اسلامی درمورد سکینه ناشی از فشار کمپین نجات سکینه است که باید بدون وقفه ادامه یابد.

ما اعلام میکنیم که تا زمانی که جمهوری اسلامی رسما اعلام نکند که حکم سنگسار و اعدام سکینه لغو شده و سکینه، سجاد، هوتن و دو خبرنگار آلمانی از زندان آزاد نشده باشند، کمپین جهانی نجات سکینه با قدرت ادامه خواهد یافت.

کمیته بین المللی علیه اعدام

کمیته بین المللی علیه سنگسار

٢٢ نوامبر ٢٠١٠

International Committee Against Stoning (http://stopstonningnow.com)

International Committee Against Execution (http://notonemoreexecution.org)

Spokesperson: Mina Ahadi minaahadi@aol.com 0049-177-569-2413

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar