torsdag 4 november 2010

در پاسخ به عوامفریبی های جمهوری اسلامی درمورد خطر اعدام فوری سکینه

اطلاعیه شماره ٨٨

در پاسخ به عوامفریبی های جمهوری اسلامی درمورد خطر اعدام فوری سکینه

بدنبال انتشار اطلاعیه مطبوعاتی کمیته بین المللی علیه اعدام و کمیته بین المللی علیه سنگسار درمورد خطر اعدام فوری سکینه محمدی آشتیانی، یک حرکت گسترده و فوری جهانی براه افتاد. در فاصله کوتاهی بیش از نیم میلیون نامه اعتراضی امضا شد و در تویتر بیش از دو میلیون تویتر در همبستگی با سکینه رد و بدل شد. اعتراضات و راهپیمائی هایی متعددی در شهرهای مختلف به راه افتاد.

کمیته های بین المللی علیه اعدام و سنگسار پس از دریافت خبر موثق مبنی بر نقشه اعدام سکینه در روز سوم نوامبر توسط رژیم، نسبت به این واقعه جنایتکارانه هشدار دادند. منابع موثق خبری ما در ایران اطلاع داده بودند که تیمی برای اجرای احکام اعدام از تهران به تبریز اعزام شده است. این منابع اعلام کردند که سکینه در لیست سیاه اعدام شدگان قرار دارد.

جمهوری اسلامی اغلب محکومین به اعدام را بدون هیج اعلام قبلی اعدام میکند. حتی وکلا و خانواده های زندانیان را نیز از زمان وقوع اجرای اعدام مطلع نمیکنند، تا از شکل گیری اعتراضات در داخل و خارج جلوگیری کنند. براساس گزارش فعالین حقوق بشر در ایران، تنها در چند روز گذشته بیش از ٢٣ نفر بدون اطلاع رسمی قبلی اعدام شده اند.

رژیم تلاش میکند تا تصمیم درمورد اعدام خانم آشتیانی را مخفی نگهدارد. وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی در گفتگو با وزیر امور خارجه فرانسه اعلام کرد که حکم نهائی هنوز در مورد سکینه محمدی آشتیانی صادر نشده است. رئیس دادگستری آذربایجان ملک اژدر شریفی نیز اعلام کرد که خانم آشتیانی هنوز در زندان در سلامت کامل بسر میبرد و پرونده وی در دست پیگیری بوده و روال اداری خود را طی می‌کند. اما در جمهوری اسلامی، بررسی قضائی اغلب به این معنی است که رژیم منتظر فرصتی برای اعدام است. رژیم تعداد زیادی را در حالیکه پرونده و رویه قضایی آنها تحت "بررسی مجدد" بوده، اعدام کرده است. یک نمونه روشن و شناخته شده دلارا دارابی نوجوان بود که در سال ٢٠٠٩ در حالیکه پرونده اش دو ماه بود تحت بررسی مجدد قرار داشت اعدام شد.

از آنجایی که سکینه محمدی آشتیانی از تاریخ ١١ اوت ممنوع الملاقات شده و پسرش سجاد و وکیلش هوتن کیان نیز از تاریخ ١٠ اکتبر دستگیر و زندانی شده اند، کمیته های بین المللی علیه اعدام و سنگسار تلاش میکنند که بعنوان صدای آنها و مدافع آنها عمل کنند. ما تا زمانی که حکم سنگسار و اعدام سکینه رسما ملغی نشود و سکینه و سجاد و هوتن بی قید و شرط از زندان آزاد نشوند، هروقت لازم باشد اعلام خطر میکنیم.

کمیته بین المللی علیه اعدام

کمیته بین المللی علیه سنگسار

٤ نوامبر ٢٠١٠

International Committee against Execution http://notonemoreexecution.org

International Committee against Stoning http://stopstonningnow.com Email: minaahadi@aol.com

Tel: 0049 (0) 1775692413

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar