tisdag 15 mars 2011

خبرهای لحظه به لحظه از چهارشنبه سوری ,رشت,تهران,رودسر,

سازمان جوانان کمونیست

٢٤ اسفند ٨٩

خبرهای لحظه به لحظه از چهارشنبه سوری

رشت: ساعت ٧ عصر

تظاهرات مردم شروع شده است. مردم آتش روشن کرده و از روی آن میپرند. با گسترش تجمع شعار مرگ بر خامنه ای و مرگ بر دیکتاتور هم شروع شده است.

منبع خبر: صفحه فیس بوک تهران قاهره دیکتاتور باید بره

تهران: ٧ و نیم عصر

از طرف میدان انقلاب بطرف میدان آزادی نیروهای گارد ویژه و باتوم بدست پر هستند. سر همه خیابانها بطرف ستارخان و میدان توحید و همه جا نیروی انتظامی است. در گروهای سی نفره هستند و سرشان را پوشانده اند و فقط چشمشان بیرون است. من شمردم ٢١٦ موتور سوار دو ترکه میرفتند. آنها هم سرشان را پوشانده بودند و فقط چشمشان بیرون بود. اما جوانها ترقه روشن میکنند و هر از چند گاه از اینطرف و آنطرف صدای ترقه بلند است.

رودسر: ساعت ٧ شب

من الان در مرکز شهر رودسر از توابع گیلان هستم. جمعیت زیاد دختر و پسر، زن و مرد، پیر و جوان برای شادی بیرون آمده اند , و از میدان شهرداری تا میدان سپاه پر از مردم است. آنقدر یگان ویژه و نیروی انتظامی و موتوری بیرون ریخته اند که شاید به اندازه یک سوم جمعیت باشیند.

منبع خبر: حزب کمونیست کارگری

تهران: میدان انقلاب در مسیر خیابان آزادی. مردم و خصوصا جوانان دارند کم کم می آیند. نیروی انتظامی هم دارد بساطش را پهن میکند.

منبع خبر: حزب کمونیست کارگری

تهران: ساعت ٦ عصر. ستارخان. نيروي انتظامي زيادي در همه جا مستقر است. مغازه ها را به زور بسته اند است. جلوي موتور سوارها را خيلي جاها ميگيرند كه مبادا در تدارك برنامه اي باشند. شهر حالت حكومت نظامي دارد. همه جا صحبت از شب است.

منبع خبر: حزب کمونیست کارگری

تهران: ساعت پنج و نيم عصر مركز شهر همدان. جوانان زيادي بيرون آمده اند که جشن چهارشبنه سوری را برپا کنند و مامورين جمهوري اسلامي هم همه جا مستقر شده اند.

منبع خبر: حزب کمونیست کارگری

تهران:

در صادقیه و میدان امام حسین نیروهای انتظامی مستقر شده اند و خودروهای نظامی را در اطراف پارک کرده اند. عده ای از لباس شخصی ها نیز به همراه موتورهای خود، اینطرف و آنطرف میروند.

تعطیلی مدارس پیش از ظهر و همینطور تعطیلی زودهنگام بسیاری از ادارت خصوصی و دولتی ترافیک سنگینی را در سرتاسر تهران ایجاد کرده که همین موضوع باعث نگرانی نیروهای امنیتی شده است چرا که انتقال و رفت و آمد آنها از نقطه ای به نقطه دیگر با دشواری روبرو خواهد شد.

با وجود اینکه طبق اعلام قبلی قرار است با تاریک شدن هوا مراسم چهارشنبه سوری برگزار شود اما از همین حالا صدای انواع و اقسام مواد محترقه و نارنجک و ترقه از تمامی نقاط به گوش می رسد

منبع خبر: صفحه فیس بوک تهران قاهره دیکتاتور باید بره

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar