tisdag 1 mars 2011

با تاریک شدن هوا شعاردهی وسیع شروع شد

خبرهای کوتاهی از امروز ١٠ اسفند

با تاریک شدن هوا شعاردهی وسیع شروع شد

تهران: ساعت هشت و بیست دقیقه شب است. ترافیک سنگینی است. ماشین ها در خیابان بوق میزنند و روحیه میدهند. دهها هزار نفر بیرونند. ساعت حدود بین 5 تا 6 بود که دوستان خبر دادند در آریاشهر درگیری شده و تیراندازی کرده اند. در میدان انقلاب نیز در همین حوالی درگیری شد. با تاریک شدن هوا مردم وسیعا شعاردهی را شروع کردند. بیشترین شعارها مرگ بر دیکتاتور. مر گ بر خامنه ای است. دستگیری ها زیاد است.

تهران:

شش عصر ولی عصر: شش ولی عصر بودم. بعد به میدان هفت تیر رفتم. جمعیت زیاد است. میشود گفت هزاران نفر. نیروی انتظامی همینطور مانور میدهد و لباس شخصی و گارد ویژه همه جا پر است. مردم خیلی هوشیارانه عمل میکنند. نمیخواهند پراکنده شوند و منتظر فرصتند. برای همین شعاردهی نیست و در تردد هستند. در میدان ولیعصر موتورسواران تلاش میکردند که با ویراژ رفتن رعب ایجاد کنند ولی مردم بی خیال در خیابانند. چهره ها شاد است.

بیست دقیقه به شش. بارندگی قطع شده است. من در میدان هفت تیر هستم. نیروی سرکوب قدم به قدم ایستاده. میشود گفت هزاران نفر از مردم بیرون هستند. فضا کاملا اعتراضی است. در میدان ولی عصر نرده کشی کرده اند که مردم نتوانند در میدان جمع شوند و در پیاده روها مملو از جمعیت است. مردم در تردد هستند. چون نمیگذارند جمع شوند. ولی خیلی شلوغ است.

اصفهان:

در اصفهان حدود ساعت شش در منطقه سی و سه پل و انقلاب جمعیت چشمگیری در خیابان است. نیروهای سرکوب وسیعا در خیابانند.

شیراز: امروز صبح ١٠ اسفند ماموران رژیم حداقل در یک محله به تعدادی از خانه ها حمله کردند و همراه با توهین به مردم، دیش های آنها را بردند.

تهران: ساعت دو و چهل دقیقه از طرف آزادی تا مناطق انقلاب، ولیعصر، بلوار کشاورز، کارگر همه پر از نیروی انتظامی است و مردم هم دارند میایند.

تهران: ساعت یک و نیم عصر. هوا بارانی است. نیروهای انتظامی دارند همه جا سر چهارراه ها مستقر میشوند.

تهران: امروز همه جا بحث است. گاردیها و لباس شخصی ها دارند به خیابان می آیند و مستقر میشوند. هوار بارانی است. مردم هم کم کم دارند می آیند. به نظر می آید روز شلوغی باشد

منبع خبرها: خبرنگاران حزب کمونیست کارگری ایران

١٠ اسفند

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar