tisdag 8 mars 2011

گزارشاتی از خبرنگاران حزب کمونیست کارگری-شیراز: ,رشت:

گزارشاتی از خبرنگاران حزب کمونیست کارگری

امروز ١٧ اسفند، ٨ مارس روز جهانی زن

شیراز:

عصر امروز حوالی ساعت ٥ جمعیت زیادی در ملاصدرا بود. ماموران رژیم مرتب مردم را متفرق میکردند اما مردم در فرصت هائی توانستند شعار بدهند. شعارها عمدتا مرگ بر دیکتاتور و مرگ بر خامنه ای بود. در مقایسه با دفعات قبل تعداد زنان شرکت کننده بیشتر بود.

رشت:

در منطقه گلسار جمعیتی که گفته میشود بیش از ١٠ اسفند بود در پیاده روها حضور داشتند اما حضور ماموران رژیم در چهارراهها و خیابانها مانع شکل گیری تجمع و شعاردهی شد.

تهران ٧ و ١٥ عصر

خیابونهای منتهی به میدان انقلاب از بهبودی تا چهار راه ولیعصر مملو از جمعیت است و ترافیک سنگینی در خیابان است.

درگیریهای پراکنده ای بین نیروی سرکوبگر و مردم پیش آمده است.

مردم سطل آشغال ها را سوزانده و بوی دود و پلاستیک فضای مرکز شهر را گرفته است.

در جمالزاده و کارگر شمالی نیز درگیری های پراکنده ای رخ داده است.

تقاطع شادمان تا چهار راه ولیعصر مملو از مردم و ترافیک سنگین است.

در خیابون آزادی سر بهبودی چند نفر زن و مرد را دستگیر کردند.

میدان آریا شهر جمعیت خیلی زیاد است.

در طول یک ساعت گذشته جمعیت زیادی در میدان هفت تیر به سمت میدان ولیعصر حضور دارند. در خیابون آزادی نیز جمعیت بسیار زیاد است.

در فواصلی مردم توانستند شعار بدهند مرگ بر دیکتاتور.

در مجموع بسیاری از میدانها و خیابان های تهران حالت حکومت نظامی دارد و تهران حالتی غیر عادی به خود گرفته است. مردم همچنان منتظر فرصتی برای شکل دادن به تجمعات و شعار دادن هستند.

تهران ٦ و ١٠ دقیقه عصر

در فاصله ولیعصر و مطهری هستم. چهار راه بزرگی است. پلیس فراوانی مستقر است. سر ساعت پنج و نیم ماشین ها شروع به بوق زدن کردند. یکدفعه فضا پر از صدای بوق شد. یک بوق اعتراضی و آکسیونی. ترافیک سنگین است. در پیاده رو ها جمعیت است. ولی هنوز تجمعی شکل نگرفته است.

تهران ٦ عصر

بین هفت تیر تا ولیعصر جمعیت خیلی زیاد است. مثل سه شنبه قبل. نیروی انتظامی دو برابر شده. تجمع شکل نگرفته. ولی جمعیت در خیابان است. دستگیری هم زیاد است.

٥ و نیم عصر: من در منطقه فاطمی/ کارگر.امیرآباد. پارک لاله بودم. الان در فاطمی هستم. نیروی انتظامی مستقر است. البته نه خیلی زیاد. رفت و آمد ها نیز عادی است. فعلا خبری نیست.

خبرنگار حزب کمونیست کمونیست کارگری از تهران ٢

٤ بعدازظهر: در میدان انقلاب هستم. نیروهای سرکوب سپر و باطوم بدست مستقر هستند. مردم هم دارند کم کم می آیند. هنوز شکل جمعیت به خود نگرفته است.

ساعت ٣ و ٤٥ بعدازظهر: من در محوطه بلوار کشاورز و میدان ولیعصر و انقلاب میچرخم. رژیم از سه شنبه قبل بیشتر نیرو آورده. لباس شخصی کمتر است و بیشتر درجه دارهای نیروی انتظامی و گاردی هستند. روبروی پار ک لاله گاردی ها مستقرند. بلوار کشاورز پر از نیروی انتظامی است. جمعیت دارد می آید. به نظر میرسد. بیشتر از سه شنبه قبل باشد. بیشتر زن هستند. همین الان اینجا که من هستم در منطقه بلوار میشود گفت پنج هزار نفری میشود.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar