tisdag 1 mars 2011

جلوی دانشگاه تا میدان انقلاب به سمت شمال مرتب درگیری بود.گزارش سوم

خبرهای کوتاهی از امروز ١٠ اسفند

گزارش ٣

از یکی از خبرنگاران حزب کمونیست کارگری از تهران

تهران ساعت ٩ شب: این گزارش را از مجموعه گزارش جند نفر از رفقا که در نقاط مختلف تهران در تظاهرات ها شرکت داشتند گرفته و برایتان تنظیم کرده ام.

محور فردوسی انقلاب امروز جمعیت در پیاده روها قلقله بود.

جلوی دانشگاه تا میدان انقلاب به سمت شمال مرتب درگیری بود. گاز اشک آور میزدند. صدای تیراندازی شنیده میشد ولی گزارشی از اینکه کسی زخمی شده باشد نداریم.

محور انقلاب به آزادی اکثر ورودی های فرعی ها به آزادی تجمعات جسته و گریخته بود و با نیروهای سرکوبگر درگیر میشدند. در این قسمت مرگ بر دیکتاتور شعار اصلی بود. در ولیعصر و دانشگاه تهران بیشتر مرگ بر دیکتاتور و مرگ بر خامنه ای بود. شعارها منطقه ای متفاوت بود.

ایستگاه مترو انقلاب بعد از ساعت ٥ بسته شد. ایستگاه آزادی را می بستند وقتی مردم حمله می کردند باز میکردند که مردم بروند. جمعیت امروز با توجه به گزارشات تعداد جمعیت اگر از ٢٥ بهمن بیشتر نبوده باشد کمتر نبوده. خیلی زیاد بود. روحیه ها بسیار بالا بود و با اوباش رژیم درگیر میشدند. با این حساب که نیروهای سرکوبگر دو برابر ٢٥ بهمن بود. موتورسوار و سپاه و یگان ویژه و بسیج با همه تجهیزات حضور داشتند. سپاه لباس خود را داشت. بسیج جلیقه های ضد گلوله داشت. ون های بزرگ. ون های مخصوص حمل گوشت یخ زده. آمبولانس آورده بودند و در میدان انقلاب و حوالی آن دستگیری زیاد بود و دستگیر شدگان را سوار این ماشین ها میکردند.

خبر دار شدیم در آریاشهر نیز درگیری شد. ما چند هزار اطلاعیه با عنوان مرگ بر دیکتاتور و،. زندانی سیاسی آزاد باید گردد پخش کردیم. مردم امیدوار بودند که جمعیتی که در استادیوم آزادی است بتوانند خود را به تظاهرات برسانند. برای همین همه بطرف آزادی میرفتند. جمعیت از میدان امام حسین بطرف آزادی میرفت. در صادقیه نیز تجمع بود.

امروز یک روز بزرگ و موفق اعتراض بود.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar