tisdag 16 mars 2010

اخبار درگیریها و اعتراضات در بابلسر، ایلام و اهواز ،مشهد ،اصفهان ، کرج

بابلسر:


در بابلسر جلوي پارك نزديك دريا مردم جمع شده اند بيش از هزار نفرهستند وشايد هم بيشتر . انواع و اقسام مواد محترقه با خودشان آورده اند و مي زنند( صداي انفجار و ترقه مي آيد ) . ماموران سركوبگر زيادي هم براي ممانعت از اقدامات مردم به اين نقطه گسيل شده اند .


مردم از زن و مرد و بچه و جوان جمع شده اند و تعدادشان خيلي زياد است . ماموران سركوبگر چندين نفر را دستگيركرده و باخود برده اند. مردم شعار


ميدهند : مرگ بر اصل ولايت فقيه .


همين الان كه دارم صحبت ميكنم از طرف ماموران نظام چراغها را خاموش كرده اند و قصد ممانعت از برگزاري مراسم چهارشنبه سوري توسط مردم را دارند

اهواز :


مردم وجوانان اهوازي مراسم چهارشنبه سوري را برگزار كرده اند , در اهواز در منطقه كيان پارس و پارك ساحلي نيروي مزدور انتظامي مستقر شده است و از ساعت 1900 در كل اين منطقه براي خودرو تردد ممنوع اعلام كرده اند. در سالهاي گذشته اين منطقه محل بحران بود, لذا براي جلوگيري از مشكل اين مناطق را بسته اند. علاوه بر اين مناطق در منطقه زيتون و كوي كارمندي نيز دست به يكسري اقدامات زده اندولي به شدت كيان پارس نيست.


نيروي انتظامي در ساير امكان اهواز مانند منطقه كورش نيز مستقر شده اند ولي وارد عمليات نمي شوند مگر وضعيت به يك نقطه اي(بحراني) برسد .


در اهواز هنوز زمانبندي براي تعطيل كردن برنامه چهارشنبه سوري تعيين نكرده اند ولي به آتش نشاني ابلاغ شده است كه تا زماني كه وضعيت به آرامش نرسد نيروهاي آنها به مقرات خودشان برنميگردند .

* درايلام در بولوار چمران خيابان مطهري انتظامي مستمر مردم راپراكنده ميكند وآنها دوباره جمع ميشوند.وجنگ وگريز دارند.


جوانان ايلامي با موتور ترقه مي زنند واز صحنه خارج ميشوند,درخيابان پاسداران دركنار نانوايي مردم تجمع كرده اند تعداد ترقه هايي كه ميزنند خيلي زياد است نيروي سركوبگر انتطامي هول كرده است وميگويد تهديد جدي است, انتظامي به نيروهايش ميگويد شما قراربود درخيابان پاسداران مستقر باشيد معلوم نيست عوامل شما كجا هستند كه اين بساط پهن شده است بايد عوامل شما تذكر دهند عوامل شما اصلا رويت نميشوند ودرتاريكي رفته اند واصلا واردنميشوند عوامل شما بايد تذكردهند پس براي چه رفته اند ؟

برگرفته از سایت آژانس ايران خبر,

* واحد مرکزی خبر (صدا و سیمای رژیم): سازمان اتش نشاني در اطلاعيه اي آورده است ، تا ساعت 20 امشب در نقاط مختلف کلانشهر تهران ، 83 حادثه رخ داده است.


به گزارش ستاد فرماندهي سازمان آتش‌نشاني ، يک انفجار مواد محترقه ، 22 حريق در فضاي سبز، 20 آتش زدن سطل زباله، 12 حريق ضايعات، 20 آتش سوزي در منازل مسکوني ، 3 حريق در حاشيه يک فروشگاه و 5 آتش سوزي وسيله نقليه از جمله حوادث شب چهارشنبه آخر امسال بوده است.


براساس اين اطلاعيه ، حوادث يادشده تلفات جاني نداشته است و فقط 3 نفر آسيب ديده اند.


*محله مجیدیه تهران به منطقه جنگي تبديل شده .درگیري بشدت بالاست.ماشين آب پاش در منطقه حضور دارد.بچه ها مسلح به سلاح سرد شدند.اطلاع رساني کنيد.

* تهران در خيابان ستارخان درگيرى به شدت بين جوانان و ماموران سركوبگر ادامه دارد و فضاى جنگى بر اين منطقه حاكم شده است. در گيشا نیز جوانان با ماموران درگير شده و سطل هاى زباله را به آتش مى كشند. در خيابان رودكى نیز بين مردم و رانندگان ماشينهاى مسافربرى و سپاه و بسيج درگيرى صورت گرفت.

* مشهد

در مشهد خيابانها و كوچه پس كوچه های شهر به ميدان جنگ تبديل شده و پر از صداى انفجار ترقه و نارنجک است. مزدوران موتورسوار بسیجی قادر به مقابله با جوانان نيستند و از برابر آنان فرار مى كنند. جوانان جلوى خودروهايى كه فكر مىكنند مال بسيجيها است ترقه مىاندازند و سپس اقدام به فرار مىكنند. خيابان امام مملو از جمعيت و شبیه به ميدان جنگ شده است

اخبار چهارشنبه

به گزارش خبرگزاری مهر، حوادثی که تا ساعت 20 امشب در نقاط مختلف کلانشهر تهران رخ داده و به ستاد فرماندهی سازمان آتش نشانی گزارش شده است 83 مورد حادثه بوده است.

ستاد فرماندهی سازمان آتش نشانی اعلام کرد: در این حوادث یک مورد انفجار مواد محترقه، 22 مورد آتش‌سوزی در فضای سبز، 20 مورد آتش‌سوزی سطل زباله، 12 مورد آتش‌سوزی ضایعات، 20 مورد آتش‌سوزی در حیاط منازل مسکونی، سه مورد نزدیک یک فروشگاه و پنج مورد وسیله نقلیه گزارش شده است.

آتش‌نشانان مناطق پنجگانه عملیاتی آتش‌نشانی تهران در کوتاهترین زمان ممکن خود را به صحنه این حوادث رسانده و عملیات امداد و نجات را انجام دادند

اصفهان – جوانان كيوسك بسيج رادر خيابان هاتف چهارراه ، با نارنجكهاي خود مورد حمله قرار دادند.

در سلسبيل مردم و نيروي انتظامي صف آرايي كرده اند. تهران صادقيه مغازه هاي مردم را به اجبار مي بندند .كه مردم تجمع نكنند.

مردمک : ساعت 19:48 - یکی از کافه‌داران تهران در منطقه مرکزی شهر در گفت‌وگو با مردمک خبر دستور اداره اماکن مبنی بر تعطیلی اصناف خدماتی در ساعت 2 بعدازظهر را تایید کرد. صاحب این کافی‌شاپ گفت که کافه وی امروز کلا تعطیل بود.

مردمک : گزارش دریافتی دیگر از جنوب شهر اصفهان: کسی جرات نداره از خونه بیاد بیرون با مانور موتورها و لباس‌شخصی‌ها عربده می‌کشند و گاز می‌دن. توی کوچه‌های بن‌بست و فرعی یه خبرهایی هست ولی تا موتوری‌ها میان، همه می‌دوند توی خونه‌هاشون.

ساعت 20:17 - به گزارش مهر تا ساعت 19:45 شامگاه چهارشنبه 66 مورد حادثه از سوی سازمان آتش‌نشانی تهران اعلام شده است. همچنین به گفته جمشید شفیعی، رییس ستاد خبری اتاق بحران سازمان آتش‌نشانی تا این لحظه یک مامور آتش‌نشانی و دو دستگاه خودرو این سازمان آسیب‌ دیده‌اند:


«این آتش نشان که با موتور سیکلت در حال گشت زنی بوده به وسیله مواد محترقه پرتاب شده از سوی افرادی ناشناس مصدوم و سریعا به بیمارستان منتقل شد.»

مراسم چهارشنبه سوری در کرج به درگیری و زدو خورد بین جوانان و نیروهای سرکوبگر تبدیل شد


بنابه گزارشات رسیده به فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران،علیرغم حضور گسترده نیروهای سرکوبگر در شهر کرج ولی جوانها از لحظاتی پیش مراسم چهارشنبه سوری را برگزار کردند.این مراسم با ترقه و فشفشه همراه است.


غروب سه شنبه 25 اسفند از حوالی ساعت 20:00 مردم و جوانان کرج در نقاط مختلف شهر به خیابانها سازیر شده اند بطوری که خیابانها مملو از جمعیت است. صدهای شدید انفجار ترقه هم جا را فرا گرفته است. جوانان به سوی نیروهای سرکوبگر ترقه ها پرتاب می کنند و در حال حاضر در منطقه عظیمیه کرج در گیری شدید بین جوانان و نیروهای سرکوبگر در جریان است و در چند مورد نیروهای سرکوبگر مجبور به فرار شدند و یک جنگ وگریز بین جوانان نیروی انتظامی ادامه دارد.


نیروهای سرکوبگر از بعد از ظهر در میادین شهر مستقر شدند و در مواردی با موتورهای خود اقدام به مانور برای ایجاد رعب و وحشت می کنند. اما تعداد جمعیت به حدی زیاد است که هر گونه قدرت عمل را از نیروهای سرکوبگر گرفته شده است.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar