lördag 9 januari 2010

قابل توجه متقاضيان پناهندگي در آلمان! توقف ديپورت پناهجويان ايراني در چند استان آلمان

توقف ديپورت پناهجويان ايراني در چند استان آلمان

قابل توجه متقاضيان پناهندگي در آلمان

سركوب وحشيانه تظاهركنندگان در ايران توسط مزدوران حكومت اسلامي و موج اعدامها در ايران باعث شده كه مقامات حكومت آلمان در چندين استان بازپس فرستادن ايرانيان به اين كشور را متوقف كند. اين تصميم در عين حال به دليل اعتراض سازمانهاي مدافع حقوق انساني و پناهندگان به سياستهاي ضد پناهندگي دولت آلمان اتخاذ شده است.

دولت آلمان از ضرورت بررسي مجدد قانون پناهندگي در مورد ايرانيان حرف ميزند.

براي پذيرفته شدن فوري پناهندگي صدها نفر ايراني در آلمان بايد متحدانه اقدام كنيم.

بحث در مورد پناهندگي فراريان از جهنم جمهوري اسلامي در آلمان بالا گرفته و موضوع پناهنده شدن چند نفر در رسانه هاي اين كشور نيز منعكس شد از جمله پناهندگي دختراني كه در مسابقات ورزشي در آلمان كشف حجاب كردند و يا پناهندگي دختر كلهرو يا خبرنگاران فراري از ايران.

اما اكنون آلمان شاهد ورود تعداد بيشتري از دانشجويان و خبرنگاران و جواناني است كه در ايران جانشان به خطر افتاده و به اين كشور پناهنده شده اند. سياست ضد پناهندگي دولت آلمان و اعمال فشار غير انساني به ايرانيان براي بازگشت به كشورشان يك موضوع دائمي كشمكش بين سازمانهاي مدافع حقوق پناهدنگي و از جمله فدراسيون پناهندگان ايراني با دولت آلمان بوده است.

در ايران مقامات حكومت اسلامي از اعدام محاربين حرف ميزنند و هر روز خبر اجراي حكم اعدام تعدادي به گوش ميرسد. ما در آلمان با فعاليت گسترده افشاگرانه و ايرانيان با برگزاري دهها ميتينگ و حركت اعتراضي به افكار عمومي اين كشور اعلام كردند كه در ايران يك انقلاب عظيم بر عليه حكومت اسلامي در جريان است و اخبار فعاليتها و مبارزات مردم ايران از طريق فيس بوك و سايتهاي متعد خبري و همچنين اطلاعيه هاي مطبوعاتي و مصاحبه هاي متعدد فعالين مدافع حقوق انساني منعكس شده است.

ما در سايت اومانيستها و در سايتهاي ديگر آلماني و همچنين با انجام مصاحبه با رسانه هايي نظير راديو سراسري آلمان و تلويزيونهاي متعدد مثل فونيكس و يا " ز –د اف" در مورد مهمترين وقايع در ايران افشاگري كرده و تا كنون اين نوشته ها و ارزيابيها انعكاس مطبوعاتي زيادي داشته است. دو ماه قبل كمپين" آزيل براي اكس مسلم و يا محاربين" از سوي چندين سازمان آلماني و ايراني اعلام شد و متن بيانيه ما در دفاع از حق پناهندگي ايرانيان با امضا چند هزار نفره براي دولت آلمان ارسال شد. ما خواهان به رسميت شناخته شدن پناهندگي همه كساني شديم كه از مذهب اسلام دست كشيده و از كشورهايي نظير ايران به آلمان پناهنده شده اند.

روز هشت ژانويه در رسانه هاي آلماني خبري منعكس شد مبني بر اينكه تعدادي از استانهاي آلمان اعلام كرده اند كه ايرانيان را به اين كشور بازپس نمي فرستند. دوستان زيادي براي ما نامه نوشته و اين تصميمات را در عين حال در اثر فعاليت كمپين دفاع از حق پناهندگي محاربين و دفاع از حقوق پناهندگان در رسانه هاي آلماني دانستند. .

در هامبورگ يك ايراني كه در خطر اعزام اجباري به ايران بود روز هفت ژانويه حكم ديپورتش متوقف شد و وزير داخله آنجا آنته مولر گفت: هيچ ايراني را باز پس نمي فرستيم. فعلا در استانهاي شلويچ هولستان و راين لند فالزايرانيان متقاضي پناهندگي در صورت داشتن پاسخ منفي و يا تمام شدن دوره دولدونگ به ايران باز پس فرستاده نميشوند. در بايرن و هسن و تورينگن و نورد راين وستفالن بادن ورتمبرگ و سارلند فعلا ديپورت بطور كامل متوقف نشده است مقامات دولت آلمان ميگويند بدليل اوضاع سياسي در ايران بايد د رمورد قانون پناهندگي بررسي هاي جديدي شود. در چند ماه اخير طبق اخباري كه ما دريافت داشته ايم تعداد بيشتري از ايرانيان پاسخ مثبت گرفته اند.

در اين اوضاع بايد براي حق پناهندگي همه ايرانيان در آلمان و گرفتن پاسخ سريع براي تعداد زيادي از متقاضيان پناهندگي كه سالها در اين كشور سرگردان هستند و همچنين براي جوانان و مردمي كه اخيرا به آلمان پناهنده شده اند اقدام كرد. پناهنده شدن حق همه انسانهايي است كه از دست دستگيري و شكنجه و اعدام فرار ميكنند و بايد همه دولتهاي اروپايي را براي پذيرش فوري پناهندگي " محاربين" و فراريان از دست حكومت فاشيست اسلامي تحت فشار گذاشت.

مينا احدي

۹ ژانويه ۲۰۱۰

www.minaahadi.com

minaahadi@aol.com آدرس ایمیل جهت جلوگیری از رباتهای هرزنامه محافظت شده اند، جهت مشاهده آنها شما نیاز به فعال ساختن جاوا اسكریپت دارید

اينجا چند لينك از مصاحبه هاي مينا احدي در رسانه هاي آلماني

http://hoerbar.radio-z.net/de/politik-beitraege/themen/45887-enter-title.html

http://www.tagesspiegel.de/weltspiegel/Iran;art1117,2977533

http://hpd.de/node/3926

http://hpd.de/node/8510/

http://hpd.de/node/7273

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar