torsdag 31 december 2009

نگاهی به وضعيت زنان در حکومت اسلامی

آوات فرخی: نگاهی به وضعيت زنان در حکومت اسلامی

فرستادن به ایمیل چاپ
Avat-Faroxi

منصوره زن ٢٥ ساله اي است که از خانه شوهرش فرار کرده و مدتي نزد دو برادر به نامهاي مجيد و فريد زندگي ميکرده است. زني که از همان ابتدا با عنوان " زن جنايتکار" توسط روزنامه قدس جمهوري اسلامي ناميده شد .اتهام او زنا و رابطه نامشروع با مجيد و فريد ذکر شده است و مجيد و فريد هم به تجاوز و اختفاي غير قانوني متهم هستند که قرار است پرونده آنها به دادگاه کيفري ارجاع شود. زندگي منصوره در خانه شوهرش و وضعيتي که باعث شده است او از خانه شوهر فرار کرده و رفتار شوهرش با او چگونه بوده که باعث شده فرار را بر قرار ترجيح دهد ، موضوعي نيست که مورد رسيدگي قرار گيرد. اينکه چه اتفاقي افتاد که باعث شد منصوره خود را در خطر فرار از خانه شوهرش قرار دهد براي کساني که او را جنايتکار و زناکار ميدانند هيچ اهميتي ندارد . براي اين جانيان مهم نيست که قانوني هم وجود نداشته که منصوره براي دفاع از خود به آن مراجعه کند و حتي پناهگاهي هم برايش وجود نداشته که به آنجا پناه ببرد. حتي يک سوال هم از شوهرش در رابطه با رفتارش با منصوره نميشود. از نظر آنها منصوره چون زن است مي بايست هر وضعيتي را تحمل ميکرد، تمکين ميکرد و حالا با اين اتهامات غير انساني به احتمال زياد سنگسار يا اعدام در انتظار وي باشد.

درچهارچوب قوانين اسلامي و حکومتهاي مردسالار، ازدواج براي زنان تعبيري جز بردگي و بندگي ندارد، همچنانکه فروغ فرخزاد از حلقه ازدواج به معناي حلقه بردگي و بندگي ياد مي کرد. در واقع زندگي زنان در چهارچوب قوانين مردسالار و زن ستيز اسلامي هر روز بيشترباعث قرباني شدن آنان ميشود. قربانياني که همه سند جنايت حاکميت ارتجاع اسلامي و آخوندهاي عصر حجري اند که وحشيانه شأن و منزلت انساني زنان را از آنان سلب نموده اند. با توجه به اينکه از اصلي ترين وجه مشخصه قوانين اسلامي دشمني با زنان و در رأس آن با انسان است، براي تحکيم حاکميت شوم خود زنان و مردان را در تقابل و رودرروئي قرار داده و از مردان هم بعنوان وسيله اي براي سرکوب زنان سوء استفاده مي کنند. در چهارچوب اين قوانين است که زنان و کودکان قرباني ازدواجهاي اجباري ميشوند. ازدواجي که در اين چهارچوب حتي اختياريش هم چنانچه پيشتر اشاره شد، بندگي و بردگي بيش نيست. کودکان معصومي که از ٩ سالگي بعنوان يک زن براي ارضاي اميال مردان مرتجع اسلامي بکار گرفته مي شوند . خيلي ازما در محيط زندگي مان شاهد پرپر شدن چنينقربانياني بوده ايم . فکر نکنيد که اين موارد مربوط به سالهاي گذشته است. قبل از قطع برنامه هاي تلويزيون کانال جديد، زندگي موردي از اين کودکان پخش شد. کودک ٨ ساله اي که توسط مردي مورد آزار جسمي و جنسي قرار گرفته بود .ديدن گريه اين کودک و آثار سوزاندن دستش با سيگار توسط آن مرد، قلب هر انساني را به درد مي آورد. اما اين جنايتها در قوانين اسلامي نه تنها جرم محسوب نمي شود بلکه امري کاملاً طبيعي است. وقتي کودک ١٣ ساله با گريه و ترس از تهديد خانواده اش، لباس عروسي بر تن مي کند چه احساسي به شما دست مي دهد ؟ حتي اگربراي يک لحظه اين جنايت بزرگ را تصور کنيد چه حالي به شما دست ميدهد؟ شايد حتي برايتان قابل تصور هم نباشد اما من در کودکي شاهد اين صحنه بودم که همبازيم با گريه و زاري لباس عروسي برتن ميکرد. آن موقع من از عمق اين جنايت هيچ نمي دانستم و فقط مات و مبهوت نظاره گر بودم. وقتي فکر مي کنم ميبينم چقدر از اين نمونه ها زياد است و چقدر از داستان زندگي زنان و کودکاني را شنيده ام ويا ديده ام که قرباني ازدواجهاي اجباري و قوانين زن ستيز اسلامي شده اند. زني تعريف ميکرد " با وجود اينکه اکنون دو تا بچه دارم هر وقت به چهره شوهرم نگاه مي کنم، چهره آن مرد مورد علاقه ام، که نگذاشتند با او ازدواج کنم را در ذهنم مجسم مي کنم".

اما مسئله اي که بسيار بارز و حائز اهميت است اين است که زنان برده جسمي و جنسي مي شوند تا بتوانند خود و فرزندانشان را تأمين کنند و تن فروشي به مردي که به اجبار با او زندگي مي کنند آنقدر عادي است که حتي به نظر هم نمي آيد. اينگونه زنان بخاطر بي پناهي و نداشتن مأوايي، ترس از آوارگي در خيابانها و از دست دادن فرزندانشان هر نوع بي حرمتي و تحقير و آزارهاي جسمي و جنسي را تحمل ميکنند و جمهوري اسلامي تن فروشي زنان را به اسمهاي گوناگون مانند ازدواج، صيغه دائم و موقت تزئين ميکند. انواع تن فروشي هايي که در جمهوري اسلامي کاملاً قانوني است. زنان بسياري قرباني نوع تن فروشي ميشوند که از نظر جمهوري اسلامي قانوني است. فاطمه حقيقت پژوه يکي از زناني بود که بخاطر تأمين زندگي خود و دو دخترش، مجبور به صيغه مردي شده بود که مجبور به کشتنش شد و با اينکار هر دو قرباني شدند و زخم عميقي بر کودکانش نيز ايجاد شد. بعد هم ديديم که چگونه وحشيانه توسط جمهوري اسلامي اعدام شد

اين سنتهاي ارتجاعي و ضدانساني هر روز قرباني تازه اي ميگيرد. حکومت متوحش اسلامي هر بار براي تمکين زنان و کلاً مردم به اعدام و سنگسار پناه مي برد. اما اينکه چقدر موفق شده است پاسخش را مردمي که امروز در خيابان هستند داده اند و زناني که خسته از جنايتهاي جمهوري اسلامي در حال پيشبرد و به پيروزي رساندن انقلابي زنانه هستند. زناني که ديگر نمي خواهند برده و بنده اين قوانين شنيع و زن ستيز باشند و سي سال است جمهوري اسلامي را به مبارزه طلبيده اند و هر روز با شکل و نوعي از مبارزه ، سرنگوني رژيم جنايتکاري را نويد مي دهند که سرچشمه ضديت با انسان و انسانيت است. تا ديگر شاهد اعدام و سنگسار نباشيم. تا بخاطر رابطه خارج از ازدواج که امر خصوصي هر شخصي است به راحتي کسي را نتوان جنايتکار لقب داد و برايش طرح و نقشه قتل و اعدام کشيد. تا ديگر زندگي زنان اين چنين در فلاکت و بدبختي نباشد و مجبور نباشند بخاطر تأمين زندگي خود و فرزندانشان تن خود را بفروشند. تا ديگر شاهد آزار جسمي و جنسي کودکان نباشيم . و زنان و مردان نه در تقابل هم بلکه آزاد و برابر در کنار هم در جامعه اي انساني زندگي کنند.

سرنگوني و ساقط کردن رژيم جنايتکار اسلامي يک ضرورت براي تمام جهان و بشريت است حکومت اسلامي بعنوان اصلي ترين مانع، بايد کنار زده شود و برداشتن اين مانع هم فقط کار زنان و مردان آزاديخواه و برابري طلب است که عليه حاکميت سياه اسلامي به خيابان آمده اند و دارند ميروند تا انقلاب را به پيروزي برسانند.

به اميد پيروزي انقلاب

به اميد يک دنياي بهتر

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar