söndag 27 december 2009

آخرين اخبار: میلیونها نفر از مردم به خیابانها سرازیر شده اند از شمال تا جنوب تهران و از شرق تا غرب تهران مردم در حال سر دادن شعارهای ضد حکومتی هستند

آخرين اخبار را لحظه به لحظه در سایت روزنه:
میلیونها نفر از مردم به خیابانها سرازیر شده اند از شمال تا جنوب تهران و از شرق تا غرب تهران مردم در حال سر دادن شعارهای ضد حکومتی هستند

·······
فيلم
روزنه: امروز قیامت است. امروز همه چهارراه های اصلی پر از جمعیت است. صحنه درگیری است. نیروی انتظامی ترسیده اند. اوضاع تعرضی تر از دیروز است.دیروز شعارهای مذهبی بیشتر بود. امروز اساسا مرگ بر دیکتاتور است. این ماه ماه خون است سیدعلی سرنگون است یزید سرنگون است زندانی سیاسی آزاد باید گردد. اوضاع مانند سال ٥٧ است. فضا تعرضی و رادیکال است چیز مسلم اینست که همانطور که حزب گفت. مردم رزیم را نمیخواهند و مصالحه ای در کار نیست. با خواست جلو آمدند. در هر حال امروز اگر همینطور پیش رود اتفاق مهمی می افتد. جمعیت به جرات میگویم در همه میادین پر است. قیامت است و مردم یکپارچه آتش· ما دیروز و امروز شعارها را تکثیر و پخش کردیم. ولی امکانات محدود است و یک انقلاب جوابگو نیست فکرهایی کرده ایم. تلفن ها قطع است نتوانستم تماس بگیرم.
------
پرواز هلی کوپترهای رژیم در آسمان تهران
سایت راه سبز: از لحظاتی پیش و در پی عدم کنترل جمعیت معترض از سوی پلیس، هلی کوپترهای پلیس پرواز خود را در آسمان تهران به ویژه بر فراز مناطق مرکزی شهر آغاز کرده اند. معترضین معتقدند که پرواز این بالگردها بیشتر برای ارعاب مردم است زیرا پلیس به خوبی از مسیر حرکتهای مردم آگاه است. همچنین از بلوار کشاورز خبر می رسد که جمعیت بسیار انبوهی از مردم هم اینک در این بلوار هستند و شعارهای تندی را علیه مقامات عالی رتبه نظام سر می دهند.
········
گزارش لحظه به لحظه از تجمعات مخالفین در روز عاشورا
خبرگزاری هرانا: به گزارش فعالان حقوق بشر در ايران، مردم معترض از ساعت 10 صبح امروز به سمت میدان انقلاب در حرکت هستند، پلیس ضد شورش و گارد ویژه در اکثر نقاط تهران به وضوح مشهود است، خشونت های پلیس و مردم در اکثر نقاط تهران گزارش شده است.
گزارش لحظه به لحظه از نقاط مختلف تهران: 10:37– درگیری در میدان امام حسین بسیار شدید گزارش شده است ، نیروهای ضد شورش اجازه تجمع را به معترضین ندادند، ضرب و شتم مردم توسط پلیس باعث پراکندگی مردم در خیابان های اطراف شده است.10:53- نیروهای تندرو بسیج و حزب الله با یورش به سمت مردم با سلاح سرد اقدام به ضرب و شتم مردم کردند.11:05 – زیر پل کالج درگیری بین نیروهای پلیس ضد شورش و مردم شدید گزارش شده است، کلیه مسیرهای منتهی به میدان انقلاب بسته شده است.11:12 – چهار راه ولیعصر درگیری شدید بین مردم و نیروهای ویژه رخ داده است ، پلیس با استفاده از گاز اشک آور سعی در پراکنده کردن جمعیت دارد.11:21 – خیابان کارگر جنوبی درگیری های پراکنده بین نیروهای پلیس وجود دارد، در این محل نیز پلیس از گاز اشک آور برای متفرق کردن مردم استفاده نموده است، تعداد جمعیت در اطراف میدان انقلاب دهها هزار نفر گزارش شده است.11:24 – از چهار راه ولیعصر به سمت خیابان جمهوری با شلیک گاز اشک آور معترضین پراکنده شده اند، آنها با پرتاب سنگ و سر دادن شعار به مقابله با نیروهای پلیس بر خواستند.11:30 - ‌تعدادي از معترضان در خيابان هاي منتهي به ميدان فردوسي مجروح شده اند و تعدادي نيز توسط نيروهاي امنيتي بازداشت شدند.12:00 – مردم معترض به در میدان فردوسی به سمت نیروهای بسیج که در اعمال خشونت بر علیه زنان دست داشته اند حمله ور شده و آنها را مورد ضرب و شتم قرار دادند، در این بین موتور سیکلت اکثر آنها به آتش کشیده شد.12:00 - خیابان انقلاب یک دستگاه خودرو نیروهای انتظامی و موتور سیکلت در حوالی میدان انقلاب به آتش کشیده شده و خشونت های مردم نیز افزایش یافته است.
·······
سی ان ان: چيزى بايد در ايران تغيير كند
گزارشگر سی ان ان روز یکشنبه در گزارشی گفت، ايران امروز صحنه درگيرى ميان نيروهاى رژيم و معترضان خواهد بود. مراسم عاشوراى امسال با اعتراضات گسترده و عظيم مردم همزمان شده است. مردم ايران با وجود اين كه مى دانند رفتن آنها به خيابانها مى تواند باعث سركوب و ضرب و شتم آنها شود، و زندگيشان را به خطر بيندازد، ولى باز هم به رغم خطراتى كه برايشان دارد، به خيابانها مى روند. آنها به خوبى از شكنجه، تجاوز، و زندانى شدن اطلاع دارند. با اين وصف حاضر به تسليم شدن نيستند. چيزى بايد در ايران تغيير كند و تسليم شود، ولى آن چيز چيست و چه زمانى خواهد بود، كسى نمى داند. اما در عين حال يک بحران سياسى بسيار جدى در ايران در برابر چشمان ما جريان دارد.
·······
نشریه معتبر فوربس: رژیم ایران در حال سقوط است
اعتراضات گسترده مردم ایران در روزهای اخیر، رسانه هایی چون CNN ، BBC ، EURO NEWS ، AFP را به سمت گزارش های لحظه به لحظه ایران معطوف کرده است.
همزمان روزنامه نیویورک دیلی نیز در گزارشی مفصل خاطرنشان ساخت، انقلاب یا دگرگونی در ایران، با قدرت و جنبش مردمی آغاز شده است.
و نشریه معتبر فوربس نیز در مقاله ای نوشته که رژیم ایران در حال سقوط است و روزهای آخر خود را سپری می کند.
········
تظاهرات گسترده ضد حکومتی و درگیری در نقاط مختلف تهران
بنابه گزارشات رسیده به فعالین حقوق بشر و دمکراسی،در تمامی نقاط تهران مردم به خیابانها آمده اند و میشود گفت که میلیونها نفر از مردم به خیابانها سرازیر شده اند از شمال تا جنوب تهران و از شرق تا غرب تهران مردم در حال سر دادن شعارهای ضد حکومتی هستند.مردم تهران در نقاط مختلف به خیابان ها آمده اند و شعارها راس رژیم را هدف قرار داده است . در حال حاضر مردم در خیابان آزادی ، میدان انقلاب ،میدان فردوسی، میدان آزادی، تقاطع اسکندی- وصال شیرازی ،خیابان سمیه، بازار ،میدان حر ،میدان امام حسین و سایر نقاط در خیابانها هستند و علیه شخص خامنه ای شعار میدهند. شعارهایی که در نقاط مختلف شنیده می شود عبارتند از ؛ ؛ این ماه ماه خونه سید علی سرنگونه /مرگ بر دیکتاتور/ ما اهل کوفه نستیم که پشت یزید بیستیم/ تجاوز جنایت مرگ بر این ولایت / زندانی سیاسی آزاد باید گردد/ دیکتاتور بدونه بزودی سرنگونه/ مرگ بر خامنه ای و شعارهای متعدد دیگرمردم در تقاطع اسکندری – وصال شیرازی یکی از اتوبوسهای واحد را متوقف کردن و خیابان را بسته اند تا مانع یورش موتورسواران ولی فقیه شوند . در نقاط مختلف صدای تیراندازی به گوش می رسد.در تظاهرات امروز از تمامی اقشار مردم در آن شرکت کرده اند حتی تعدادی از نیروهای نظامی مخالف رژیم ،کودکان و تعداد زیادی از خاواده ها هستند.نیروهای سرکوبگر ولی فقیه به مردم یورش می برند ولی عملا کنترل شهر را از دست داده اند و قادر به انجام کاری نیستند خیلی از آنها روحیه خود را باختند و وحشت از مردم در آنها عیان است.
6 دی 1388 برابر با 27 دسامبر 2009
········
خبرگزاری فرانسه: درگیری شدید در چند نقطه تهران

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar