lördag 24 juli 2010

تظاهرات های بزرگی در استکلهم و لندن برگزار شد.امروز شنبه ٢٤ جولای روز بین المللی سکینه محمدی آشتیانی است

اطلاعیه شماره ٢٣

امروز شنبه ٢٤ جولای روز بین المللی سکینه محمدی آشتیانی است. از طرف کمیته بین المللی علیه اعدام، کمیته بین المللی علیه سنگسار، ایران سولیداریتی و میشن فری ایران و دهها نفر از چهره های سرشناس از کشورهای مختلف جهان امروز بعنوان روز سکینه اعلام شده بود. در پاسخ به این فراخوان امروز در ٣٢ شهر از ١٤ کشور مختلف تظاهرات سازمان داده شد. گزارش این تظاهرات ها امروز بتدریج منعکس میشود. اینجا گزارش کوتاهی داریم از استکهلم و لندن:

در استکهلم تظاهرات بزرگی در مین توریت برگزار شد و مردم زیادی در این تظاهرات شرکت کردند. مرجان واعظ، لینه آ شوگرن از سازمان فمینیستی، ساگا روشن از نهاد پله و فاطمه را فراموش نکن، مهین علیپور از سازمان علیه تبعیض، محمد امیری از کمیته بین المللی علیه اعدام و افسانه وحدت سخنرانی کردند. نمایش سنگسار توسط تعدادی از جوانان اجرا شد و صدها نفر قطعنامه علیه اعدام و سنگسار را امضا کردند.

لندن: تظاهرات بزرگی در میدان ترافالگار برگزار شد. مریم نمازی، بهرام سروش، جلیل جلیلی، فریبرز پویا، بهار میلانی و تعدادی از مردمی که در این تظاهرات شرکت داشتند سخنرانی های کوتاهی کردند. نمایش سنگسار مورد توجه وسیع حاضرین قرار گرفت. حضور رسانه های بین المللی که برای تهیه گزارش و مصاحبه به محل آمده بودند چشمگیر بود. از جمله سی ان ان، بی بی سی ورلد سرویس، ساندی تایمز، الجزیره، آی تی ان، و چند روزنامه دیگر از انگلیس و نیز بی بی سی فارسی مصاحبه های متعددی با مریم نمازی، بهرام سروش و فریبرز پویا انجام دادند.
صدها نفر قطعنامه ای را که روی پارچه ای در میان پهن شده بود امضا کردند و به این کمپین کمک مالی کردند. قبل از اجرای برنامه نیز رادیو بی بی سی پنج با مریم نمازی درمورد روز سکینه مصاحبه کرد که بطور زنده پخش شد.

در این تظاهرات ها پلاکاردهای متعددی در اعتراض به حکم اعدام محمد رضا حدادی و زینب جلالیان و سایر محکومین به سنگسار و اعدام، پلاکاردهای متعددی برای آزادی زندانیان سیاسی و فعالین کارگری در دست تظاهرات کنندگان دیده میشد.

تظاهرات امروز یکی از گسترده ترین اقدامات در ادامه کمپین قدرتمندی است که از سه هفته قبل برای نجات سکینه محمدی آشتیانی و علیه مجازات اعدام و سنگسار شروع شده و همچنان ادامه دارد. خبر برگزاری تظاهرات های امروز در روزهای قبل توسط رسانه های متعددی از جمله نیووزیک، تایمز لندن، گاردین، سی ان ان و چند رسانه دیگر منعکس شده بود.

این تظاهرات ها موفقیتی برای مردم ایران، گام مهمی علیه جمهوری اسلامی و مجازات های وحشیانه اعدام و سنگسار و گام بزرگی در گسترش همبستگی بین المللی مردم جهان با مبارزه مردم ایران برای بزیر کشیدن جمهوری اسلامی است.

کممیته بین المللی علیه اعدام
کمیته بین المللی علیه سنگسار
٢٤ جولای ٢٠١٠، ٢ مرداد ١٣٨٩

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar