onsdag 7 juli 2010

اعتصاب و تجمع اعتراضی کارگران نازنخ قزوین و کارگران ساختمان نصب پالایشگاه آبادان

١٢٠ تن از کارگران کارخانه نازنخ قزوين بعنوان نمایند کارگران از روز دوشنبه ١٤ تيرماه بمدت سه روز در مقابل مجلس اسلامی واقع در تهران دست به تجمع اعتراضی زدند و خواهان پایان دادن به کلاهبرداری کارفرما و عدم توجه دولت به خواستهایشان شدند. این تجمع اعتراضی در ادامه تجمعات کارگران در اعتراض به عدم پرداخت شش ماه دستمزد و تعطيلی كارخانه میباشد.

كارخانه نازنخ قزوین در پی رکود تولید از دوازدهم ارديهبشت ماه سال جاری تعطيل شده است و كارگران در وضعیت بلاتكليف به حال خود رها شده اند. یکی از کارگران میگوید که کارگران این مجتمع تولیدی از دوازدهم اردیبشت ماه که این مجتمع به تعطیلی کشانده شده است٬ تاکنون دستمزدی دریافت نکرده اند. کارفرما با بی مبالاتی و وعده های توخالی کارگران را فریب میدهد٬ بدون اینکه اقدام موثری برای پرداخت دستمزدهای پرداخت نشده ما انجام دهد. ما این مشکلات را با هیات دولت نیز که در حاشیه سفرهای استانی به قزوین آمده بودند در میان گذاشیتم اما کماکان هیج خبری از پرداخت دستمزدهای ما نیست.

کارگران نازنخ تاکنون بارها دست به تظاهرات و تجمعات اعتراضی زده و مبارزات طولانی مدتی را پشت سر گذاشته اند و چندین بار همراه با کارگران كارخانه های‌ نساجی فرنخ و مه نخ٬ دست به تجمعات اعتراضی مشترک زده اند. در اول مه امسال نیز کارگران نازنخ نقش مهمی در تظاهرات باشکوه هشت هزار نفره در قزوين داشتند.

کارگران ساختمان نصب در پالایشگاه آبادان دست از کار کشیدند!

حدود پانصد تن از کارگران شرکت ساختمان نصب واقع در شرکت پالایش نفت آبادان روز دوشنبه چهاردهم تیرماه در اعتراض به عدم پرداخت دستمزدهای خود٬ کار را تعطیل کردند و در محل پروژه فاز ٣ پالایشگاه آبادان تجمع نمودند. کارگران این شرکت، همچنین خواستار حذف پرداخت مالیات بر دستمزد هستند. کارفرما هر ماه از دستمزد ناچیز کارگران سهمی بابت مالیات کسر میکند٬ در حالیکه بنا بر قانون مناطق آزاد، کارگران از پرداخت مالیات معافند.

لازم به توضیح است که در روزهای اخیر بیش از صد کارگر بیکار شده این پالایشگاه نیز با بستن درب اصلی پالایشگاه دست به اعتراض زدند و دو تن از آنان توسط لباس شخصی های وزارت اطلاعات مورد اذیت و آزار قرار گرفتند و دستگیر شدند.

گرانی و فقر تحمیلی٬ کارگران را به ستوه آورده است. نپرداختن دستمزد یک جنایت آشکار علیه کارگران و خانواده های آنان است. حزب کمونیست کارگری قاطعانه از مبارزات کارگران برای خواستهای بحق خود حمایت میکند و کارگران سایر مراکز کارگری، خانواده های کارگران و مردم آزادیخواه را به پیوستن به صفوف کارگران و حمایت همه جانبه از مبارزات آنها فرامیخواند.

زنده باد انقلاب انسانی برای حکومت انسانی

مرگ بر جمهوري اسلامي

زنده باد جمهوری سوسياليستی

حزب کمونيست کارگری ايران

١٦ تيرماه ١٣۸۹، ۷ جولای۲۰١۰

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar