fredag 25 juni 2010

سالگرد ١٨ تیر ٧٨، "شش روزی که جمهوری اسلامی را لرزاند" و دوره جدیدی در سیاست ایران آغاز کرد، فرا میرسد.

زنده باد ١٨ تیر!

روزی برای گسترش انقلاب مردم علیه رژیم مفلوک اسلامی!

سالگرد ١٨ تیر ٧٨، "شش روزی که جمهوری اسلامی را لرزاند" و دوره جدیدی در سیاست ایران آغاز کرد، فرا میرسد. ١٨ تیر نقطه عطفی در مبارزه مردم برای سرنگونی جمهوری اسلامی سرآغاز حرکتی بود که به انقلاب حاضر ارتقاء یافته است. روزهایی که تهران و برخی شهرهای دیگر چهره قیام به خود گرفت؛ شعارهایی نظیر "آزادی اندیشه با ریش و پشم نمی شه" خیابانها را به لرزه انداخت؛ عباراتی نظیر "انقلاب دوم ایران؟" بر جلد نشریاتی چون "اکونومیست" نقش بست؛ معلوم شد که "پروژه اصلاح" و تعدیل جمهوری اسلامی توهمی ارتجاعی بیش نیست و عزم نسل جوان و مردم ایران برای به گور سپردن کل بختک اسلامی را به جهان اعلام کرد.



از آن زمان تاکنون ١٨ تیر هر سال مایه کابوس و وحشت رژیم اسلامی و منبع الهام و فرصتی برای اعتراض متحد و تظاهرات علیه جمهوری اسلامی در داخل و خارج کشور بوده است. سال گذشته نیز تظاهرات های سالگرد ١٨ تیر نقشی کلیدی در شکستن فضای ترور و وحشتی داشت که رژیم با برپایی کهریزک و کشتار ٣٠ خرداد موقتا به انقلاب حاضر تحمیل کرده بود. تظاهرات ١٨ تیر پارسال راه پیشروی تظاهرات های بعدی از جمله ٨ مرداد، ١٣ آبان، ١٦ آذر و ٦ دی (عاشورا) را گشود که تا مرز درهم شکستن ماشین سرکوب حکومت اسلامی در تهران به پیش رفت.



امسال در شرایطی به ١٨ تیر نزدیک میشویم که جمهوری اسلامی در محاصره انقلاب مردم، درگیر حادترین دعواهای درونی، رسوا تر و منزوی تر از هر زمان در سطح بین المللی، بر متن گسترش فلج و درهم ریختگی اداری، تناقض گویی های مقامات و متهم کردن یکدیگر و روحیه باختگی عناصر رژیم از بالا تا پایین، برای بقاء دست و پا میزند. انقلاب گرچه از مهمترین سلاح خود، یعنی تظاهرات های بزرگ خیابانی، موقتا و اساسا در اثر وحشیگری رژیم اسلامی محروم شده، اما در شکل خشم و انزجار عمومی علیه حکومت، کم کاری و اعتصابات و اعتراضات پراکنده اما وسیع و تعطیل ناشدنی در کارخانه ها و ادارات و دانشگاهها و مدارس، شعار نویسی ها و شعاردادن ها بر بامها در محلات، تبدیل کردن هر اجتماع کوچک و بزرگ به عرصه ای برای اعلام نفرت علنی علیه جمهوری اسلامی ادامه دارد و حتی حضور سنگین خود در خیابانها را در وحشت و اضطراب مقامات نظامی در برابر هر مناسبت و برقراری عملی حکومت نظامی اعلام میدارد. برای هر ناظر واقع بینی روشن است که جمهوری اسلامی قادر نیست برای مدت طولانی دوام آورد. ١٨ تیر و سنت مبارزاتی که حول آن شکل گرفته است فرصتی فراهم می آورد تا در این روز وسیعا به میدان آمد و مبارزه برای سرنگونی جمهوری اسلامی را گسترش داد.



حزب کمونیست کارگری همه مردم شریف و آزاده را در سراسر ایران و در خارج کشور فرامیخواند تا از هم اکنون برای برپایی تظاهرات و اجتماعات در سالگرد ١٨ تیر تدارک ببینند. جمهوری اسلامی زیر فشار انقلاب ما در آشفته ترین و ضعیف ترین موقعیت خویش قرار دارد. نباید به این جانیان مهلت داد. هر روز ادامه عمر ننگین این جانوان اسلامی به معنی تداوم مصائب بیشمار برای جامعه و هزینه های سنگین تر در آینده است. ١٨ تیر فرصتی است تا صفوف انقلاب و دخالتگری مردم برای بدست گرفتن سرنوشت خویش را متحدتر و متشکل تر کنیم و رژیم اسلامی را یک قدم دیگر به سرنگونی به نیروی انقلاب مردم نزدیکتر کنیم.



زنده باد ١٨ تیر

سرنگون باد جمهوری اسلامی

زنده باد انقلاب انسانی برای حکومت انسانی

زنده باد جمهوری سوسیالیستی



حزب کمونیست کارگری ایران

٣ تیر ١٣٨٩، ٢٤ ژوئن ٢٠١٠

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar