torsdag 21 april 2011

کارگران پتروشیمی های ماهشهر به پیروزی بزرگی دست یافتند

کارگران پتروشیمی های ماهشهر به پیروزی بزرگی دست یافتند

سرانجام پس از ١١ روز اعتصاب و تجمعات اعتراضی در پتروشیمی بندر امام در ماهشهر، کارگران به بخشی از مطالبات خود دست یافتند و از روز چهارشنبه ٣١ فروردین به سر کار خود بازگشتند. طبق توافقی که روز ٣٠ فروردین میان کارگران با ظریف کار مدیر عامل شرکت و نماینده مجلس اسلامی در ماهشهر به عمل آمد، کارگران پیمانی مشمول برخی مزایای کارگران رسمی شدند و خواست اصلی آنها که برچیدن بساط شرکت های پیمانکار و عقد قرارداد مستقیم با کارفرما بود قرار شد ظرف سه ماه متحقق شود. توافق کتبی شده و به امضای نمایندگان کارگران و مدیر عامل و نماینده جمهوری اسلامی رسیده است. توافقنامه کم و بیش مشابهی روز قبل از آن با کارگران پتروشیمی امیرکبیر منعقد شد.

مواردی که مورد توافق طرفین قرار گرفت از جمله شامل:
پرداخت بدی آب و هوا به کارگران پیمانی به اندازه کارگران رسمی، استفاده از امکانات رفاهی ازجمله استفاده از مجموعه ورزشی، خدمات پروازی هواپیما، رستوران و خدمات فرهنگی و سایر موارد همانند پرسنل رسمی، پرداخت کامل حقوق ایام اعتصاب، پرداخت هزینه سفر نمایندگان از ماهشهر به تهران جهت پیگیری قرارداد مستقیم با کارفرما و موارد دیگری که قرار است طی مذاکره میان نمایندگان کارگران و مدیریت شرکت روشن شود. همچنین طبق این توافقات مسئولین شرکت حق اخراج هیچ کارگری را نخواهند داشت و بعلاوه مدیریت پتروشیمی ظرف سه ماه مراحل مربوط به برچیده شدن شرکت های پیمانکاری را انجام میدهد و ظرف سه ماه کارگران مستقیما با خود پتروشیمی قرارداد خواهند بست.

بدنبال این توافقات، کارگران پتروشیمی روز ٣١ فروردین با احساس پیروزی و موفقیت به سر کار بازگشتند و این موفقیت را مدیون اتحاد، همبستگی و پافشاری بر خواستهای بحق خود میدانند. حزب کمونیست کارگری این پیروزی را به هزاران کارگر پتروشیمی های ماهشهر تبریک میگوید و همچنان بر اتحاد هرچه بیشتر کارگران مجموعه پتروشیمی ها تاکید میکند. اتحاد و همبستگی کارگران، تشکیل مجامع عمومی و ارتباط تنگاتنگ نمایندگان کارگران مجموعه پتروشیمی ها با یکدیگر، ضامن اجرای توافقات و بویژه برچیدن کامل بساط پیمانکاران و قرارداد مستقیم و جمعی با کارفرما خواهد بود.

اعتصاب شکوهمند و قدرتمند کارگران پتروشیمی های ماهشهر، که یکی از مهمترین و بزرگترین اعتصابات کارگری در دو دهه گذشته محسوب میشود، راه را بر کل طبقه کارگر برای پایان دادن به بساط پیمانکاران که یک دلیل شرایط برده وار کار است باز کرد. وقت آن است که کارگران مراکز مختلف کارگری، معلمان و پرستاران و کارمندان زحمتکش در سراسر کشور با تمام قوا حول خواست پایان دادن به شرکت های پیمانکاری و انعقاد قرارداد مستقیم و رسمی با کارفرماها و دولت و حول سایر خواستهای خود از جمله پرداخت فوری حقوق های معوقه، افزایش دستمزد و جمع کردن بساط حراست در مراکز کار متحدانه به میدان آیند و خواست های بحق خود را به دولت و کارفرماها تحمیل کنند.

آزادی، برابری، حکومت کارگری
مرگ بر جمهوری اسلامی
زنده باد جمهوری سوسیالیستی

حزب کمونیست کارگری ایران
١ اردیبهشت ١٣٩٠، ٢١ آوریل ٢٠١١

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar