söndag 17 april 2011

خانواده های کارگران پتروشیمی نیز به تجمعات آنها پیوستند,اعتصاب هزاران کارگر پتروشیمی های ماهشهر وارد نهمین روز شد.

اطلاعیه شماره ٤:

طبق گزارشی که به حزب کمونیست کارگری رسیده است، اعتصاب کارگران پتروشیمی های ماهشهر امروز یکشنبه ٢٨ فروردین نیز ادامه یافت و وارد نهمین روز خود شد. کارگران از طرف دولت و کارفرمایان هنوز پاسخی نگرفته اند و مصممانه به اعتصاب خود ادامه میدهند. امروز تعداد قابل توجهی از اعضای خانواده های کارگران اعتصابی نیز به تحصن آنها پیوستند و اعتصاب و اعتراض کارگران پتروشیمی ها ابعاد گسترده تری یافت.

در روزهای گذشته کارگران هرروز در مقابل پتروشیمی بندر امام دست به راهپیمائی میزدند طبق این گزارش امروز این حرکت گسترش بیشتری یافت و کارگران در مقابل پتروشیمی های بندر امام، تندگویان، امیرکبیر و فجر نیز از ساعات اولیه صبح امروز دست به تحصن زدند. در تحصن کارگران پتروشیمی فجر، امیرکبیر و تندگویان تعدادی از اعضای خانواده های کارگران نیز شرکت داشتند. مقابل پتروشیمی بندر امام حدود ١١٠٠ نفر، مقابل پتروشییمی فجر ٨٠٠ نفر، و مقابل پتروشیمی های امیرکبیر و تندگویان حدود ٥٠٠ نفر در تحصن شرکت داشتند. کارگران پتروشیمی های مارون با ٧٠٠ کارگر و رازی با حدود ١٠٠٠ کارگر نیز در اعتصاب بسر میبرند و در مجموع کارگران حداقل ٩ پتروشیمی در اعتصاب هستند. جمع تعداد کارگران اعتصابی حدود ١٠ هزار نفر تخمین زده میشود. طبق گزارش اتحادیه آزاد کارگران ایران، کارگران پتروشیمی امیرکبیر شعار میدادند: عدالت عدالت، تا پيمانكار سره كاره، هر روز همين رواله.

شرکت خانواده های کارگران اعتصابی در تجمعات نشانه بارزی از پیشروی جنبش اعتصابی در بندر ماهشهر است. حزب کمونیست کارگری قاطعانه از خواستهای بحق کارگران حمایت میکند و از کارگران همه مراکز کارگری در سراسر کشور و از همه مردم آزادیخواه میخواهد به هر شکل که میتوانند از اعتصاب کارگران اعتصابی ماهشهر حمایت کنند. حزب از اعضای خانواده کلیه کارگران اعتصابی میخواهد در تجمعات مقابل کارخانه شرکت کنند و از همه جوانان و مردم ماهشهر میخواهد که با ایجاد کمیته های همبستگی با کارگران اعتصابی و با اطلاع رسانی هرچه بیشتر کارگران را یاری دهند و حرکت آنها را قدرتمندتر سازند. کل مردم ماهشهر بیاد در حمایت از کارگران اعتصابی به حرکت درآیند. این فاکتور مهمی در موفقیت اعتصاب مهم و متحد کارگران پتروشیمی ها است.



زنده باد اعتصاب قدرتمند پتروشیمی های ماهشهر

مرگ بر جمهوری اسلامی

زنده باد سوسیالیسم



حزب کمونیست کارگری ایران

٢٨ فروردین ١٣٩٠، ١٧ آوریل ٢٠١١

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar