söndag 1 augusti 2010

سیما بهاری: سه روز علیه جمهوری اسلامی و دفاع از حقوق همجنسگرایان ایران در فستیوال پراید ـ استکهلم


Bookmark and Share

سیما بهاری: سه روز علیه جمهوری اسلامی و دفاع از حقوق همجنسگرایان ایران در فستیوال پراید ـ استکهلم

فرستادن به ایمیلچاپ

امسال سیزدهمین جشنواره سالانه همجنس گرایان٬ دوجنس گرایان و دگر جنس گونگان از روز ۲۶ ژوئیه تا ۳۱ ژوئیه در اسستکهلم برگزارشد.

کمیتۀ بین المللی علیه اعدام و سازمان اکس مسلم همچون سالهای قبل در هفتۀ پراید فعالیتهای مختلفی را در دستور داشتند. هدف اصلی ما از شرکت در اینگونه برنامه ها جلب توجه مردم به موقعیت همجنسگرایان در ایران و برخودرهای ضد انسانی جمهوری اسلامی به این بخش از مردم است. در جریان سه روزی که که ما در این جشنواره حضور داشتیم٬ طی دو روز آن اقدام به دایر کردن میز اطلاعاع رسانی در محل پراید کردیم. این به ما فرصتی داد تا با مردمی که در فستیوال شرکت کرده بودند صحبت کنیم و از وضعیت زندگی و بی حقوقی همجنسگرایان درایران و اعمال مجازاتهای اسلامی علیه آنها و همچنین وجود اعدامهای گسترده در ایران بگوئیم. در این بخش ما در محکومیت جمهوری اسلامی٬ از مردم شرکت کننده در فستیوال امضا جمع آوری کنیم٬ اعلامیه ای را که بازگو کننده جنایات این رژیم بود در میان مردم توزیع کنیم و برای پیشبرد مبارزه علیه جمهوری اسلامی به جمع آوری کمک مالی دست بزنیم.

روز شنبه ۳۱ ژوئیه آخرین روز فستیوال با کارناوال شادی همراه بود که ما با اومانیستهای سوئد در این فعالیت همراه شدیم. باندرول بزرگی که روی آن نوشته بود اعدام همجنسگرایان و زندانیان سیاسی در ایران را متوقف کنید از سوی ما حمل می شد. دوستان جوانی که این باندرول را حمل می کردند چشم بند به چشم داشتند و عکس دو نو جوان همجنسگرایی که در ایران با چشم بند به دار آویخته شدند را بر گردن خود آویزان کرده بودند.

باندرول دیگری در دست فعالین سازمان اومانیستهای سوئدی که پیشاپیش ما در حرکت بودند به چشم میخورد که بر روی آن نوشته شده بود: اجازه ندارید فرزندان ما را به خاطر عشق ورزیدن اعدام کنید. بر ماشین ما که در این کارناوال در حال حرکت بود٬ پرچم ایران سولیدارتی نصب شده بود و عکسهای سکینه محمدی آشتیانی دیده می شد.

در طول مسیر راهپیمایی به دفعات، حجاب این سمبل تحقیر و بی حقوقی زیر پا انداخته و لگد کوب شد. کارناوال همراه بود با موزیکهای شاد و رقص و پایکوبی. در طول راه به کرات مورد تشویق تماشاچی ها قرار گرفتیم. برایمان دست میزدند و با در رقص و پایکوبی با ما همراهی می کردند. تعداد زیادی اطلاعیه به زبان انگلیسی پخش کردیم و کمک مالی نیز جمع آوری نمودیم.

در اینجا جا دارد از همه عزیزانی که در این برنامه شرکت داشتند تا به اتفاق هم بتوانیم صدای اعتراض علیه جمهوری اسلامی ضد بشر را رساتر کنیم٬ صمیمانه تشکر و قدردانی کنم۔


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar