fredag 10 juni 2011

گزارشی از میتینگ اعتراضی به جمهوری اسلامی در مقابل سازمان جهانی کار


روز پنجشنبه ٩ ژوئن به دعوت پنج سندیکای کارگری از فرانسه و سندیکای او ان ای آ از سویس میتینگی در مقابل سازمان جهانی کار در اعتراض به سیاست های ضدکارگری جمهوری اسلامی و با خواست آزادی فوری کارگران زندانی در ایران تشکیل شد. در این گردهمائی دهها نفر از فعالین از احزاب و گروههای مختلف اپوزیسیون جمهوری اسلامی از جمله حزب کمونیست کارگری و نمایندگانی از سندیکاهای سنگال، ایتالیا و اسپانیا نیز شرکت داشتند.

در این میتینگ نمایندگان سندیکاهای ث ژ ت، ث اف د ت، سود، اف، اس، او، او، ن، اس از فرانسه و او ان ای آ از سویس سخنرانی کردند و ضمن ابراز انزجار از جمهوری اسلامی، خواهان پایان دادن به اذیت و آزار فعالین کارگری و آزادی فوری کارگران زندانی شدند. در ادامه تعدادی از فعالین سیاسی مخالف جمهوری اسلامی از جمله پاسکال دکامپ و یدی کوهی دو نفر از کادرهای حزب کمونیست کارگری و از فعالین کمپین آزادی کارگران زندانی در ایران سخنرانی کردند. فعالین ایرانی شرکت کننده در این میتینگ ضمن حمایت از این فراخوان، خواهان آزادی کارگران و دیگر زندانیان سیاسی وهمچنین خواهان اخراج جمهوری اسلامی از سازمان جهانی کار و تمام مجامع بین الملل شدند. نماینده سندیکای او ان ای آ از سویس در سخنرانی خود از جمله به حضور هرساله فعالین حزب کمونیست کارگری که شجاعانه در سازمان جهانی کار دست به اعتراض میزنند، اشاره کرد و از اقدام حزب حمایت کرد.

فعالین کارگری و کلیه زندانیان سیاسی باید فورا و بی قید و شرط از زندان آزاد شوند و جمهوری اسلامی از سازمان جهانی کار و کلیه مجامع بین المللی بخاطر ٣٢ سال جنایت علیه کارگران و مردم ایران اخراج شود.

تشکیلات خارج کشور حزب کمونیست کارگری ایران

١٠ ژوئن ٢٠١١، ٢٠ خرداد ١٣٩٠

لینک هائی از سخنرانی های میتینگ مقابل سازمان جهانی کار:

http://www.youtube.com/watch?v=iMftwxnHTcY

http://www.youtube.com/watch?v=tSfjfboHAgo

http://www.youtube.com/watch?v=d2rDpJTk1Fw&feature=player_embedded

http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=Hx_plV8M9_0

http://iranenlutte.wordpress.com/2011/06/09/rassemblement-a-geneve-en-solidarite-avec-les-travailleurs-diran/#more-11554

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar