lördag 29 januari 2011

زنده باد انقلاب در مصر



وقایع امروز جمعه با قطعیت نشان داد که ما با یک انقلاب عظیم و میلیونی مردم در مصر روبرو هستیم. در همین لحظه مردم انقلابی مصر، عمدتا مردان و زنان جوان، مقررات حکومت نظامی را که در سطح کشور اعلام شده زیر پا گذاشته و به ساختمان های دولتی حمله کرده اند. تا این لحظه دفتر مرکزی حزب حاکم و تعدادی از پاسگاههای پلیس سرکوبگر را به آتش کشیده و در برخی مناطق نیروهای مسلح را خلع سلاح کرده اند و مصمم اند دولت مبارک را سرنگون کنند. مردم انقلابی نیروهای خط مقدم سرکوب یعنی پلیس را عقب رانده و اکنون ارتش و گارد ریاست جمهوری به خیابان آمده است تا ارگانهای دولتی و تلویزیون را حفظ کند. این یک انقلاب است که هدف سرنگونی را آشکارا در دستور گذاشته است و شعار اصلی اش سرنگون باد رژیم مبارک است.

این انقلاب کارگران و مردم فقیر مصر، انقلاب جوانان زن و مردی است که خواهان آزادی های سیاسی، رفاه و حقوق و کرامت انسانی خود میباشند. تظاهرات امروز نشان داد که نیروهایی چون اخوان المسلمین و البرادعی لااقل در شرایط حاضر میداندار نیستند، هرچند تلاش میکنند ایفای نقش کنند و انقلاب را مهار نمایند. وقایع امروز دول غربی را نیز به هراس انداخته و لحن شان را علیه مبارک تند کرده است. جریاناتی مانند البرادعی سعی میکنند به کمک حامیان خود در دول غربی انقلاب را مهار کنند و اخوان المسلمین تلاش میکند به انقلاب آزادیخواهانه مردم رنگ اسلامی بزند، آنرا عقب براند و نهایتا سرکوب کند.

حزب کمونیست کارگری از انقلاب مردم مصر برای سرنگونی نظام دیکتاتوری حاکم، از در هم شکستن کامل ماشین سرکوب، در هم شکستن زندانها، کسب قدرت توسط ارگانهای مستقیم توده ای خود مردم و تحقق آزادی های سیاسی، رفاه، سکولاریسم، برابری زن و مرد و کلیه حقوق انسانی مردم مصر قاطعانه دفاع میکند و خود را در کنار جوانان، کارگران و مردم آزادیخواه مصر میداند. انقلاب نباید هیچ فرصتی به ارتجاع اسلامی برای قدرت گیری بدهد و نباید به جریاناتی که میخواهند انقلاب را به سازش با نظام حاکم و عملا به شکست بشکانند، تمکین کند. ما خواهان پیشروی و پیروزی همه جانبه انقلاب کارگران و مردم محروم در مصر و تونس هستیم و پیروزی آنها پیروزی همه کارگران و محرومان و مردم جهان و از جمله مردم ایران خواهد بود.

زنده باد انقلاب در مصر، ایران و تونس

زنده باد سوسیالیسم

حزب کمونیست کارگری ایران

٢٨ ژانویه ٢٠١١، ٨ بهمن ١٣٨٩

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar